سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، گنجینه و کلید آن پرسش است . پس خدا رحمتتان کند بپرسید که به چهارکس پاداش داده می شود : پرسشگر و گوینده و شنونده و دوستدار آنها . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

دانستن چرایی = زندگی با هر چگونگی


تعاریف متعددی(با توجه به حوزه کاربرد) از ان ال پی صورت گرفته است که دو تعریف نسبتا کامل و مورد پذیریش را به عرض می‌رسانم.

تعریف شماره یک:
ان ال پی فرایندی است جهت از بین بردن الگوها، ذهنیت‌ها، عادت‌ها و رفتارهای نادرست و جایگزین کردن آنها با الگوهای، ذهنیت‌ها و رفتارهای تعالی بخش با استفاده از قابلیت‌های سیستم عصبی(ذهن خودآگاه و ناخودآگاه(، سیستم‌های ارائه و دریافت(حس‌های پنجگانه) و قابلیت‌های کلامی و برنامه‌ریزی مناسب.

تعریف شماره دو:
ان ال پی فرایندی است که تشریح می‌نماید: ما چگونه فکر می‌کنیم(Neuro )، چگونه به صورت کلامی یا غیر کلامی ارتباط برقرار می‌کنیم(linguistic ) و الگوها رفتاری و احساسی ما چیستند(programs ) می‌پردازد. آنها را بررسی می‌نماید و تغییراتی را در راستای اهدافی مشخص ایجاد می‌نماید.


در ادامه، به بررسی ابعاد مختلف ان ال پی خواهم پرداخت، و در ضمن کتاب‌های مهم و حوزه‌های دانشی ان ال پی و روش‌های تمرین آن به اطلاع شما دوستداران ان ال پی خواهد رسید






دکتر اسحق سعیدی ::: شنبه 87/9/2::: ساعت 9:24 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 30


بازدید دیروز: 2


کل بازدید :56830
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<